diepte punt en hoogte punt - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Bob Aa - WaarBenJij.nu diepte punt en hoogte punt - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Bob Aa - WaarBenJij.nu

diepte punt en hoogte punt

Blijf op de hoogte en volg Bob

26 April 2015 | Nederland, Groesbeek

Daar zijn we weer, het heeft even geduurd want we zaten in een diep dal.
In bandung zijn we ziek geworden.
Eerst rik en in de nacht bob. Bob is een halve met de gids op pad geweest.
Het was geen goed hotel de sfeer was slecht en een internationale conferentie.
ook deed de pinpas van bob het niet. Het ongeluks hotel.
Na bandung zijn we snel door gegaan richting purwokerto (probeer maar eens correct uit te spreken)
Het zijn kleine afstanden maar elle lange ritten. Gelukkig kan onze gids veel vertellen over het land. En stoppen we onderweg voor mooi uitzicht of een kokosnoot.
Eindelijk na de drukte in bandung kwamen we in een wat rustiger gebied.
De volgende dag wonosobo.
Dit was een heel mooi koloniaal hotel.
Met beelden van jan pieterzoon koen. We gingen zwemmen in de stromende regen. In de avond lekker kopje thee en bintang (bier).
Ook was er traditionele javaanse muziek.
Nu komt het hoogtepunt, semarang.
De eerste dag zijn we naar jala mawa gegaan. Dit us de straat waar mijn opa lange tijd gewoond heeft. Tijdens zijn jeugd.
Het is een chinese winkel geworden alleen het dak is nog in stand. Zie foto. De huidige eigenaar woonde daar sinds 1980.
Verderop in een chunese tempel spraken we een vrouw die er al 60 woont ook zij wist niet wie opa wardenaar was. Wel kon ze wat vertellen over de buurt.
om te ontspannen hebben we massage besteld, bob had een heerlijke massage.
Vandaag hadden we een hele lijst. Alle plekken die in verband lagen zijn we gaan bexoeken. Plus extra.
En we zijn samen naar een mis geweest.
en naar het oude kantoor van het trein station.
Heel mooi met duidelijk nederlandse architectuur.
We hopen dat we jullie over paar dagen weer kunnen verblijden met een berichtje.

Groetjes rik en bob

• 26 April 2015 - 16:54

TM:

Hoi mannen, wat een heerlijk verhaal, behalve dan dat jullie ziek waren. Semarang is heet geloof ik he en druk maar wat bijzonder dat jullie daar zijn !! We genieten
    hier met jullie mee hoor. He Rik jij laat toch ook je nek en voeten wel een keer masseren? Lekker hoor! Jullie hebben al zo veel gedaan in korte tijd. Heel veel plezier en we wachten op foto's. Liefs Oom Ary en Tante Marjolein xx

• 26 April 2015 - 17:58

Tante Gerrie:

Hoi Bob en Rik,
    Jammer dat jullie ziek geworden zijn, maar het hoort er wel een beetje bij. Je kan het maar gehad hebben. Wees voorzichtig met water (zeker géén ijsblokjes) en rauwe dingen. Je zult dit al wel tig keer gehoord hebben, maar een gewaarschuwd mens.....
    Nee dan Semarang, dat zijn leukere berichten. Blijf vooral genieten!
    Groetjes, tante Gerrie

• 29 April 2015 - 09:27

Bezige Bijtjes:

Ha Bob, Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat je op de plek bent geweest waar je opa gewoond heeft. Blijf lekker genieten en probeer zo veel mogelijk te zien. Heel veel groetjes van de Bezige Bijtjes, we missen je.

• 29 April 2015 - 22:59

Mieke:

hoi bob he he het is me eindelijk gelukt om je verhalen te lezen (met de hulp van je moeder hihi ) wat gaaf allemaal .....ik ben zo super trots op jullie heel veel plezier samen dikke x