Nog even wachten - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Bob Aa - WaarBenJij.nu Nog even wachten - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Bob Aa - WaarBenJij.nu

Nog even wachten

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

17 Maart 2015 | Nederland, Groesbeek

Ben nu nog thuis maar heb veel zin om naar Indonesië te gaan.
Ik heb al wat roepia's ( Indonesisch geld) en wat boeken, waaronder een Maleis woordenboek en een kleine reiskaart van Java ( Jawa in het Indonesisch).
Ook heb ik een kaartje met 6 koloniale gebouwen er op en waar ze liggen.
Verder een map van Bandung voor ons, er zit ook een folder van west Java bij.
Een kaart van Jakarta zit erbij en een kaart van heel Indonesië, heb ik van Rik gekregen voor mijn verjaardag.

We hebben er heel veel zin in, ik heb vooral veel zin om naar Semarang te gaan,want daar heeft mijn opa gewoond.


on reis schema:
Als we aankomen moeten we een visum kopen en als we eenmaal verder zijn gelopen zit daar onze Nederlands talige gids ons op wachten.

Wij komen aan in Jakarta en rusten daar wat uit, we blijven 1 nacht daar.
Daarna gaan Rik en ik naar Bogor, we zullen daar naar de botanische tuinen gaan en blijven 2 nachten daar.
Dan naar Bandung we zouden daar naar de warm water bronnen gaan
we blijven blijven 2 nachten in de stad.

Daarna vertrekken we naar Purwokerto, blijven daar een dag en we vertrekken de volgende dag naar Wonosobo daar was het oude vakantiehuis van mijn opa.
Dan vertrekken we naar Semarang en ik heb een hele kaart gekregen met alle plekken die voor mijn opa belangrijk waren.
We gaan ook naar Yogyakarta het paleis van de sultan bezichtigen en natuurlijk naar de Burobudur, misschien gaan we ook naar die piramides we blijven 3 nachten daar.

Na de lange en waarschijnlijk uitputtende rondreis op Java (Jawa) gaan we een week op Bali doorbrengen, in Ubud dat ligt een beetje centraal we kunnen daar naar alles toe, maar we gaan daar ook chillen.

We hebben er ongelofelijk veel zin in.

Het volgende bericht komt vanuit Indonesië.

  • 17 Maart 2015 - 17:44

    Angeline:

    Hé Bob,
    goed en duidelijk geschreven! Als je zo ook je verslagen kunt maken, wordt het heel leuk om te volgen xx

  • 21 Maart 2015 - 17:33

    Oma:

    Oh, B ob wat mooi dat we je zo via jouw reisverslagen kunnen volgen.
    Ik hoef je niet te zeggen dat ik ontzettend tros op je ben dat je deze stap durft
    te zetten en het raakt me vooral dat je naar de plaatsen gaat die voor opa belangrijk waren.
    Je bent en blijft een kanjer!!!

  • 05 April 2015 - 16:03

    Marjolein Wardenaar:

    Hoi Bob, we zijn jaloers Bob.....nog even en dan vertrek je! Zo fijn. We gaan je volgen en meegenieten.
    Oom Ary en TM ( tante marjolein)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 5934

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 08 Mei 2015

Indonesië

07 Mei 2015 - 07 Mei 2015

laatste dag

22 April 2015 - 22 April 2015

shit

Landen bezocht: